הלב והרפואה הסינית

הלב והרפואה הסינית

ההשפעות הייחודיות של הרפואה הסינית על מערכת הלב וכלי הדם

אחד האיברים הכי חיוניים בגוף האדם כדי שנוכל להמשיך לחיות נקרא הלב. הלב אחראי על הזרמת הדם דרך כלי הדם, העורקים והורידים, לכל מיליארדי תאי הגוף. בעיות של לב וכלי דם נפוצות באוכלוסיה המערבית בכמויות גבוהות, אורח החיים האינטנסיבי אשר עשיר בלחצים ומתחים בשילוב התזונה המודרנית המעובדת אשר לוקה בחוסר ויטמינים ומכילה עודפי שומן וסוכר ובנוסף העדר פעילות גופנית, אלו הם הגורמים העיקרים למחלות הקרדיו וסקולריות.

התופעה הנפוצה ביותר היא יתר לחץ דם. יתר לחץ דם הינו גורם סיכון להתקפי לב ואירועים מוחיים. יתר לחץ דם יכול להתבטא בגוף בעקבות עודף כולסטרול או עודף של טריגליצרידים ולעיתים אף עלול להיגרם בעקבות דופק מואץ והפרעות קצב דפיקת הלב. שריר הלב זקוק לחמצן ברמות גבוהות וחוסר חמצון עלול לגרום למחלות של אנגינה פקטוריס והתקפי לב.

הלב אחראי לזרימת הדם גם בכלי הדם הפריפרים של הגוף באזורי הידיים, הרגליים וגם בכלי הדם הקרוטידים אשר נמצאים בצוואר. הפילוסופיה והרפואה הסינית טוענת שהלב הוא הבית של הנשמה ואחראי לשלוט בכל הזרימה האנרגטית והויטליות של האדם.

בעזרת דיקור סיני בשילוב עם צמחי מרפא סינים ניתן לסייע בהפחתת השומנים, הכולסטרול והטריגליצרידים, חומרים אשר נמצאים בדם וברמה עודפת גורמים לטרשת עורקים, פגיעות של PVD וחסימות בזרימה של כלי הדם הצווארים שמספקים דם למוח. הדיקור הסיני מומלץ לאנשים שעברו ניתוחי מעקפים, צינטורים ולסובלים מתופעות של יתר לחץ דם.

 

מסלולי האנרגיה בהם משתמשת הרפואה הסינית גם הם פזורים בגוף לצידי כלי הדם. על ידי דיקור במחטים סיניות והזרמת האנרגיה ניתן לטפל במצבי טרשת כלי הדם, לשקם את זרימת הדם התקינה ולווסת את קצב פעולת הלב ולחצי הדם. ישנם צמחי מרפא סינים כמו ג'ינסנג ולקריש אשר נקראים צמחי מרפא קרדיו-טונים והם עוזרים לחיזוק הלב ולפעילותו התקינה.

מאוד מומלץ לשתות מיץ רימונים או יין אדום יבש ישן על מנת לשפר ולחזק את תפקוד הלב וזרימת הדם במצבים של חולשה ובמצבי אי ספיקת לב.

מאמרים נוספים

גלילה לראש העמוד