איזה חיסון כדי לי לעשות?

עם התפתחות הרפואה המערבית התחלנו להבין מול איזה מחלות אנחנו מתמודדים, כך הרפואה התחילה לפתח תרופות כנגד המחלות וכמובן היא פיתחה גם חיסונים למניעתם. היום אנחנו רוצים לדבר קצת על חיסונים ברפואה, איזה חיסונים מומלצים, מאיזה כדי להימנע, ואיזה אלטרנטיביות מציעה הרפואה הסינית.

החיסונים נחלקים למספר קטגוריות. הקטגוריה הראשונה אלו הם חיסונים כנגד מגפות וחיידקים אגרסיבית שסובבים אותנו בעולם. חיסון נגד טטנוס, צהבת A, צהבת C, פוליו ושחפת. כמובן כאשר אנשים שנוסעים ליעדים אחרים בעולם כמו למזרח הרחוק או לדרום אמריקה, מומלץ להם לקבל גם חיסוני מנע נוספים עבור מחלות נוספות שישנם במדינות שאליהם הם נוסעים.

הקטגוריה השנייה הם חיסונים שניתנים מהגיל הרך לאורך הילדות חלקם כנגד מחלות כמו דיפטריה ושעלת וחלקם נגד מחלות ילדים. מחלות ילדים אלו אותם מחלות שכולנו חלינו בהם בעבר, כמו אדמת, חצבת, אבעבועות רוח וחזרת. הרפואה המערבית בשנות ה- 2,000 ממליצה על חיסונים כנגד המחלות הללו.

ברפואה הסינית הגישה קצת שונה. מחלות הילדות מופיעות בגיל המוקדם בצורה קלה יותר וללא סיכון לחולה וברגע שהגוף מחלים מהמחלה אז הוא מייצר חיסון טבעי ואפקטיבי שמלווה אותנו לאורך כל החיים, דבר שהחיסון הרפואי אינו יכול להבטיח ב- 100%. כאשר חולים במחלות אלו בגיל מבוגר יותר הם יכולות להתבטא בצורה יותר קשה והם גם יכולים לגרום לפגיעות נוספות, כמו לדוגמא מחלת החזרת, אם חולים בחזרת בגיל מאוחר אז בגברים ישנו סיכוי לעקרות.

הקטגוריה השלישית של החיסונים זה חיסונים כנגד מחלות עונתיות, חיסון השפעת וחיסון כנגד דלקת ריאות. ברפואה המערבית חיסונים אלו מומלצים לכלל האוכלוסייה, בפרט לאוכלוסיות בוגרות, לילדים, לאנשים שעברו ניתוחי לב ולחולים במחלות כרוניות. בנושא זה לרפואה הסינית ולשיטת הקיסר הצהוב יש מה לומר.

הרפואה הסינית הינה רפואה עתיקת יומין והניסיון שלה מתפרס על פני 5000 שנה אחורה, הסינים טוענים שטיפול בדיקור במחטים סיניות עוזר לעודד את החוסן של הגוף ואת תפקוד מערכת החיסון, כך שהגוף יכול להדוף חיידקים ווירוסים עוד לפני כניסתם והשפעתם על מערכות הגוף.

הטיפול הסיני מומלץ 4 פעמים בשנה בזמן חילופי העונות, בסתיו  בחורף באביב ובקיץ. שיטת הטיפול הזו מוכיחה את עצמה במשך שנים, אפשר להבין זאת ממספר הסינים הרב שיש בעולם. עם השנים גם הרפואה הסינית עברה התפתחות מודרנית והיום בטיפול הסיני אנחנו לא מסתפקים אך ורק בדיקור סיני, אלה ישנו טיפול מיוחד בצמחי מרפא ובמיצוי פולן דבורים לחיזוק ועידוד תפקודי מערכת החיסון ותמיכה בחוסן ובהזנה של הגוף.

הצמחים ופולן הדבורים מכילים רצף גבוה של ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, אנזימים ואחוזים גבוהים של חלבון.

החומר נספג בגוף, מזין, מחזק את העוצמה האנרגטית ומונע הידבקות במחלות. פולן הדבורים הוכיח את עצמו בסין בתקופת שפעת החזירים ושפעת העופות. על אף ההתפרצות הקשה של המחלות במזרח, מספר הסינים שנידבק ונפגע מהמחלות נמוך משמעותית באופן יחסי למספרים אותם ראינו במערב.

את פולן הדבורים לחיזוק חוסן הגוף ואת הדיקור העונתי ניתן לקבל אצלנו במרפאת הקיסר הצהוב. אנחנו ממליצים למטופלים להגיע בפעם הראשונה עם בדיקות דם ועם כל מכתבי הסיכום הרפואיים שיש להם כולל באילו תרופות הם משתמשים באופן קבוע ולאחר תשאול ספציפי לגבי מערכת החיסון אנחנו מתאימים טיפול אישי שמותאם באופן מדויק למצבו של המטופל.

מה שמבטיח סיכויי הצלחה גבוהים יותר בחיזוק מערכת החיסון.

מאמרים נוספים

גלילה לראש העמוד